четвъртък, 1 януари 2015 г.

Да устоиш на изкушението или „9,99 лв“ на Фредерик Бегбеде



   
        
Тази книга ме отведе зад кулисите на професионалната реклама. Под ножа на Бегбеде на операционната маса попадат не само политиката на рекламодателите, но и добре пазените тайни на капитализма. „В света, за който ще ви разкажа, критиката се храносмила, нахалството се насърчава, доносът е възнаграден, оплюването е организирано."
          Неспособен да се справи с тази огромна машина за манипулация, на главния герой Октав не му остава нищо друго освен да се отдаде на пороците си. На места Бегбеде е брутално циничен, на други го виждаме съвсем разнежен от малки на пръв поглед  детайли и от романтика, която безвъзвратно си е отишла. „Ти си като вятъра, който кара цигулките да свирят и отнася надалече парфюма на розите".
        Понеже книгата е отдавна на българския пазар, и отдавна вече професионалните критици са си казали мнението, аз просто ще добавя, че Фредерик Бегбеде е автор, който едновременно ме очарова с прямотата и искреността си, и в същото време ме отблъсква с бруталния си цинизъм. Но просто не мога да устоя на изкушението и любопитството, което се надига в мен, щом зърна негови книги – те са просто магнит за мен. 

Диана Тенева

Няма коментари:

Публикуване на коментар